آموزش رایگان تعمیرات موبایل و لپ تاپ

  • ۰
  • ۰

زود خالی شدن باتری موبایل می تواند بنا به دلایل گوناگونی رخ دهد، در صورتی که باتری موبایل شما نیز زود خالی می شود، نگران نباشید. در این بخش به بررسی مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر زود خالی شدن باتری در انواع موبایل می پردازیم.

1.فعال بودن اپلیکیشن ها در پس زمینه مهمترین علت خالی شدن باتری موبایل

علت خالی شدن باتری موبایل گاهی می تواند مربوط به برنامه های فعال در پس زمینه باشد. در گوشی های هوشمند برنامه با خروج از آنها بسته نمی شوند و به همین دلیل در پس زمینه باز می مانند و این موارد در صورت زیاد شدن برنامه باعث اعمال فشار به رم شده و فشار به رم نیز باعث افزایش مصرف باتری گوشی می شود و اگر این موارد به صورت بلند مدت روی دهد می تواند باعث استهلاک باتری شوند. به همین دلیل توصیه می شود پس از استفاده از گوشی برنامه های پس زمینه بسته شوند تا عمر باتری افزایش یابد.

2.استفاده از داده های اینترنتی و روشن بودن وای فای 

خالی شدن باتری گوشی تلفن همراه با استفاده از داده های تلفن همراه و یا روشن بودن وای فای گوشی نیز ارتباط مستقیم دارد. زمانی که داده های تلفن همراه روشن باشد، اپلیکیشن های مختلف دستگاه به صورت اتوماتیک از طریق اینترنت داده ها را دریافت و ارسال می کنند و همین موضوع بر میزان مصرف انرژی باتری تاثیر دارد.

همچنین سیستم وای فای گوشی نیز به صورت برنامه ریزی شده هر چند دقیقه یک بار کار اسکن شبکه ها را انجام می دهد که این مورد نیز با مصرف باتری گوشی تاثیر رابطه مستقیم دارد، و می تواند باعث خالی شدن باتری گوشی شود. در نتیجه توصیه می شود در مواقع غیر لزوم اینترنت گوشی خود را خاموش کنید تا بتوانید به طول عمر باتری و حفظ شارژ آن کمک کنید.

3.داغ شدن بیش از حد گوشی 

علت زود خالی شدن باتری موبایل قطعا با داغ شدن آن رابطه مستقیم دارد. هر گوشی تلفن همراه ظرفیت مشخصی دارد و نصب برنامه های سنگین بر روی آنها و یا استفاده طولانی مدت از گوشی می تواند باعث داغ شدن آن و صدمه به باتری و خالی شدن باتری گوشی تلفن همراه شود. به همین دلیل توصیه می شود از نصب برنامه های سنگین و استفاده طولانی مدت از آنها خودداری نمایید تا بتوانید بازدهی بهتری از باتری گوشی خود دریافت کنید.

4.بالا بودن روشنایی صفحه علت خالی شدن باتری موبایل

خالی شدن باتری موبایل با نور بالای صفحه گوشی نیز رابطه دارد. یکی از مواردی که تاثیر قابل توجهی بر مصرف باتری دارد، نور صفحه نمایش است و به راحتی می توان این مورد را در قسمت تنظیمات گوشی و بخش باتری مشاهده کرد، و در برخی موارد نور بالای صفحه نمایش می تواند 60 تا 70 درصد میزان شارژ باتری را مصرف کند.

به همین دلیل توصیه می شود همواره نور صفحه نمایش گوشی خود را در حالت نرمال قرار دهید تا بتوانید به بازدهی باتری گوشی خود و طول عمر آن کمک کنید. اگر گوشی شما دارای قابلیت تنظیم خودکار نور صفحه نمایش است آن را فعال کنید، در این صورت گوشی به صورت خودکار و بر اساس شرایط نوری محیط، میزان شدت نور صفحه نمایش را تنظیم می کند.

5.فعال بودن بلوتوث و موقعیت مکانی دیگر علت خالی شدن باتری موبایل

زود خالی شدن باتری موبایل با فعالیت قابلیت های بلوتوث و مکان پابی گوشی نیز ارتباط دارد. بلوتوث و مکان یاب دو قابلیتی هستند که در صورت فعال بودن می توانند تاثیراتی در مصرف شارژ باتری داشته باشند. برای مثال بلوتوث از برنامه هایی است که هر چند مدت یک بار کار اسکن دستگاه های پیرامون را به صورت خودکار انجام می دهد، و همین اقدام در مصرف باتری گوشی تاثیر دارد، مکان یاب نیز در صورت روشن بودن اینترنت به صورت لحظه ای اطلاعات ارسال می کند و همین مورد باعث مصرف انرژی وکاهش شارژ باتری، و در بلند مدت نیز باعث خرابی زود هنگام آن می شود. در نهایت توصیه می شود در مواقع غیر ضروری بلوتوث و مکان یاب گوشی خاموش شود.

6.شارژ کردن اشتباه دیگر علت خالی شدن باتری موبایل

علت خالی شدن باتری موبایل قطعا با شارژ غلط گوشی ارتباط دارد. به همین دلیل توصیه می شود برای شارژ باتری گوشی خود همواره چند نکته را مد نظر داشته باشید. اولین مورد این است که هیچ وقت اجازه ندهید شارژ گوشی شما از 10 درصد کمتر شود، این مورد می تواند در شارژ اصولی باتری تاثیرات منفی داشته باشد.

همچنین شارژ کردن گوشی بیش از 90 درصد نیز توصیه نمی شود زیرا این کار نیز باعث می شود، طول عمر باتری کاهش یابد. البته بهتر است هر ماه الی 45 روز یکبار اجازه دهید باتری به صورت کامل تخلیه شود و سپس آن را تا 100 درصد شارژ نمایید. همچنین توصیه می شود همواره از شارژ استاندارد گوشی خود استفاده کنید.

7.خرابی باتریعلت خالی شدن باتری موبایل

خالی شدن باتری گوشی تلفن همراه گاهی به دلیل خرابی باتری می باشد. در این مورد با تعویض باتری مشکل حل می شود. هر باتری طول عمر معینی دارد و به عبارت بهتر دارای یک تاریخ انقضاء است و پس از این مدت کارایی آن تحلیل رفته و صفر می شود. توصیه می شود با پایان تاریخ انقضاء باتری آن را تعویض کنید تا به قسمت های دیگر گوشی و شارژ آن آسیب وارد نشود.

در صورت خراب شدن باتری موبایل می بایست نسبت به تعویض آن اقدام نمایید. تعویض باتری موبایل امری تخصصی بوده و نیازمند مهارت های لازم آن می باشد. برای یادگیری نحوه تعویض باتری موبایل پیشنهاد می کنیم بر روی آموزش تعمیرات موبایل کلیک کنید.

  • ۹۹/۱۰/۱۵
  • free mobile laptop repair repair

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی